fredag 31 december 2010

Så har vi kommit till slutet av 2010 denna dag är årets sista. Vädret är vackert, solen skiner och det är någon varmgrad. har haft en jobbig natt men nu är det bra. Tur att det finns cortison i bland. Skall fira nyår med släkt och vänner, och vad som är bäst jag slipper laga maten. Det gör min son och sonhustru. Tänk så skönt jag haft det i år julen ordnade min yngste son och nyår min äldste. Skall nu fortsätta på det nya året med stadgarna för Hjärt-och Lungsjukas Riksförbund vi i stadgekommitteen skall mötas i januari för att plöja vidare in i det hela. Skall också fortsätta arbeta med HLR-rådets grupp i basal HLR. Det är två mycket intressanta arbetsuppgifter som väntar på fortsättning och färdigställande under 2011.
Väntar också på mer information när det gäller KOL och lungsjukdomar över huvudtaget. Hoppas på forskning som ger bra resultat när det gäller lungans sjukdomar. Vill också att flera ungdomar och vuxna kommer underfund med att rökning är en mycket farlig last. Hoppas på att någon kommer på en lösning som gör att ungdomen inte börjar röka. Jag vet att det är utopi, men önska kan och skall man. Tänker man efter så var det ingen som för ett par hundra år sedan trodde att vi skulle kunna flyga runt i världen heller. Inget är omöjligt bara mer eller mindre svårt.
GOTT NYTT ÅR tillönskas alla på fb.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Glöm nu inte nyårsfirandet med släkt och vänner när du sitter där med stadgarna!

Jag hoppas mycket på den nya medicinen Daxas som är på väg, men jag vet också att den endast är testad på de med kronisk bronkit, inte på de som har lungemfysem. Men man kan ju hoppas i alla fall.

Ha nu ett Gott Nytt År vännen. /Kram