torsdag 6 januari 2011

2011 nytt år

Ja nu gäller det att komma ihåg det nya årtalet, tar ett tag innan hjärnan accepterat det fullt och fast.
Har nu kommit över det mesta av helger som kan innebära svåra minnen. Den som är värst återstår, för just påskafton avled min man. Jag har passerat förlovningsdag, bröllopsdag och födelsedag två av våra barns födelsedagar ett barns är kvar och den svåraste är dödsdagen. Men med god hjälp av mina kära skall det nog gå det också.
Just i dag är en av de svårare, så mycket tårar som rinner trodde jag inte fanns. Jag är väl slut i kroppen också KOLen är inte bra har dessutom haft flera astmaanfall under de sista 10 dagarna. Det är ju allmäntillståndet som är dåligt och då blir allt sämre både fysiskt och psykiskt. Jag har en massa att syssla med så arbete saknas inte, men det är svårt att koncentrera sig mitt i tårflödet.
Vädret gör att man blir sittade inne lite för mycket tror jag, snö, regn, blåst och varierande temperatur gör att reumatismen blir sämre också. Väntar nu på vår och värme, men det är långt dit. Får trösta mig med att mina grannar, de vilda djuren och fåglarna finns utanför knuten vilket väder det än är. Tycker lite synd om våra fyrfotingar, de går i snön upp till magen och kan med möda ta sig igenom drivorna. Gör nu ett försök att spara och publicera, den här apparaten gör som den vill.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Själv har jag ju inte sådana sorgliga minnesdagar just i jultid. Men mentalt är jag slut ändå. Förstår inte varför jag inte kan få tillbaka lite energi. Jag sover mest! Verkar nästan som jag gått in i en depression! Nä, det får jag verkligen hoppas att det inte handlar om!

Idag har jag skrivit om Reinfeldt senaste uttalande. Att det kommer att bli mer skattelättnader för dem som jobbar. Och för pensionärerna?! /Största kramen