söndag 23 januari 2011

Vår?????????????

I dag mår jag egentligen inte bra, har svårt med andningen och trots att jag sover hela nätterna är jag dödstrött. Visste inte hur jag skulle orka ta mig ur sängen i morse. När jag går inne är det ganska bra men jag orkar inte gå mer än 25 m. förrän jag låter som en blåsbälg. Det är jobbigt att andas, om det mest är av astman eller av KOLen vet jag inte. Kanske en kombination av båda. Jag har i alla fall varit ut och rört mig lite, tog bilen till en väninna. Vi skulle göra klart en verksamhetsberättelse för bowlingklubben där hon är ordförande och jag sekreterare. Vi arbetade effektivt och kunde snart sätta oss och ta en kopp kaffe. En liten pratstund hann vi också med. När jag skulle åka hem, det var då allt blev så mycket bättre. Promenaden från hennes ingång till bilen fick gå i sakta mak, Inki ville som tur var nosa sig fram så ingen behövde undra varför jag gick så sakta. Det var vår i luften, det riktigt kändes in i hjärtat, det luktar vår. Dagsmejan gjorde att det droppade sakta från taken. Tänk det gjorde att stämningen inom mig förändrades allt kändes lättare, även om jag lät som en blåsbälg så kändes det lättare. Jag är lycklig över att jag trots min trötthet orkade ta mig ut och få den underbara känslan inom mig. Måste komma ihåg detta nästa gång tröttheten vill ta över.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Vår! Ja, det låter helt underbart! Men jag är ledsen att behöva säga att vintern är är över på länge än. Bara så du inte blir så besviken när det slår till igen!

Själv mår jag uselt så jag förstår precis hur du har det! Klarar bara att gå ca 25-30 meter, klarar inte det mest enkla saker som innebär att jag är i rörelse! Jag är så less på eländet! Varför finns det ingen undermedicin?! Men det gör det ju inte så man får väl kämpa vidare. Imorgon är det styrelsemöte i länet. /Stor kram