fredag 4 februari 2011

Lite av varje

Jag har varit ute och rest väldigt mycket den sista tiden därför inga nya inslag på bloggen. Har varit i huvudstaden och arbetat med HLR och med Stadgar flera möten har det varit och fler blir det. Stora arbeten som inte får ta för lång tid. Har dessutom varit och gratulerat min lillebror till de 60. Resan därifrån resulterade i en dikeskörning p.g.a att solen står så lågt. Blev helt blind när jag kom upp ur en dal, det var i en kurva som jag fick solen i ögonen och då var ratten vriden så att för mig fortsatte kurvan ner i diket upp på en slänt och ner igen. Polisen kom bara en minut senare på väg till annat jobb en kvinnligbilist stannade också. De fick låna min spade och de grävde sig in i plogkanten men den var för hård så det blev bärgare. Jag med min KOL klarar ju inte ens att försöka gräva. Men så trevliga poliser de har i NORA de var kvar hos mig i 1 och en halv timme tills bärgaren kom. Jag hade änglavakt för varken jag eller hunden kom till skada och det mest otroliga är att det syns inte på bilen heller. Kanske min man fanns med och hjälpte till från ovan.
I dagarna har en ny medicin för KOL lanserats och vi alla som har sjukdomen fått nytt hopp. Men det är ju alltid så att alla tål inte det nya, därför står nu hoppet till andra forskares rön kanske det kommer fler efter, då en dörr öppnats. Det brukar ju vara så att bara någon spräcker skivan så är det lättare att få fram mer. Vi ser framåt med tillförsikt.
Jag är så trött, så trött att jag skulle vilja ligga i sängen en hel vecka. Tror att alla infektioner jag haft de sista månaderna tagit musten ur mig alldeles. Det syns också väldigt tydligt för alla säger: o va du ser trött ut. Skall nog börja med några se på fan piller snart, eller några vitaminer.

2 kommentarer:

Gunilla Dahl sa...

Vilken tur du, hunden och bilen hade. Och du, jag känner igen trötthetskänslan. Jag skulle kunna ligga på soffan hela dagen och sova till och från!
Det som är lite tokigt tycker jag är att Daxas beskivs som en medicin mot KOL. Det är en medicin som ska ta bort inflammationen i bl a de mindre luftrören och resultatet blir att man får färre försämringsperioder, vilket i sin tur betyder att man håller bättre. Så det är en helt annan typ av medicin. De vi använder idag arbetar ju på ett helt annat sätt, eftersom de bl aska vidga luftrören och på så sätt göra det lättare att andas.
Var nu rädd om dig! /Kramen

Therese sa...

Ja nog hade ni änglavakt allt. Med tanke på vad som en gång i tiden hände era föräldrar så var det ju väldigt otäckt!!!

Tröttheten känner jag allt för väl igen, även om jag inte har KOL. Sover i 8 timmar men är lika trött när jag vaknar som innan. :-( Ibland känns det som man kan somna gåendes!
Så idag när det är fredag ligger man nog vid nio redan :-) Kram på dig faster