måndag 21 februari 2011

Rätt att anmäla

Nu har jag fått svar från Landtingets Ömsesidiga Försäkringsbolag, de har klassat Karl-Eriks död som en orsak av felbehandling. Deras läkare anser som jag att de skulle scannat honom vid olyckan. Det känns bra att jag verkligen orkade kämpa om det här. En liten upprättelse även om jag inte kan få min man tillbaka. Vad jag däremot uppnådde var att belysa vikten av att undersöka en person som fått en tyngd över sig ordentligt, inte bara visa delar av kroppen utan hela människan. Mitt hopp är nu att det här resulterar i att ingen annan behöver få uppleva, det vi upplevt den här tiden och framför allt, att ingen skall avlida på grund av det. Jag kan nu slappna av lite, med vetskapen om att jag gjort vad jag kan, för de som kommer efter. Från socialstyrelsen har jag inte hört något ännu, men det tar väl tid kan jag förstå. Jag är ganska nöjd med att ha fått besked från en instans i alla fall, men hoppas att jag får ett brev från dem också så småningom.

2 kommentarer:

Gunilla Dahl sa...

Är så glad för din skull Birgitta för även om du inte får din man tillbaka har du fått upprättelse. /Största kramen

Biggan sa...

Grattis till beskedet!
Jag visste att du hade det svårt men inte hur svårt.
Jag har också kol men inte på långa vägar så svår som du. Vad heter den nya medicinen som du talade om tidigare? Kan det vara Spiriva? Jag hoppas av hela mitt hjärta att du orkar kämpa mot ljusare tider. Kramar i mass!!