tisdag 15 februari 2011

Kallt och isande vind

Trodde det skulle bli vår, men ack vad jag berog mig. Det har inte varit så kallt under hela vinterhalvåret som det varit de sista dagarna. Temometern visar visserligenbara på -6-15 men vinden är belagd med isnålar. Det känns i både hud och luftrör. Så det där med att vara ute har jag fått skippa, det blir mest innesittande. Har i alla fall haft trevligt besök i förra veckan Min son, sonhustru och hennes mor kom på onsdag och var här tills på fredag. De bor i Danmark så det är inte så ofta vi ses. Biljetterna på färjan håller inte den prisklassen så det blir så många resor på året. Bara att åka med färjan kostar c:a 2000 tur och retur. Då kan det inte bli tal om att åka ofta. Jag var över till nyår och räknar inte med att åka förrän tidigast i höst. När de var här kom också dotter och måg samt min andra son med dotter så det var rena släktträffen. Nu väntar jag i alla fall på den där förlösande veckan då 7 dagar ligger över nollstrecket, för då är det vår. Längtar inte minst för att kunna vara ute och få lite sol och med den A-vitaminer. Dessutom känner man sig ganska instängd när det är väder som hämmar en. Väntar också på att höra från socialstyrelsen om min anmälan om felbehandling, hörde att fallet varit uppe på läkarkongressen men än har jag inte fått något svar.
Min KOL är inte snäll nu så jag har beställt tid hos läkaren för att försöka få någon annan medicin den jag har gör ingen nytta nu. Jag skall inte försöka Daxas för den behöver jag inte, har inte särskilt mycket slem. Har bara så svårt att få tillräckligt med luft. Låter som en blåsbälg om jag går lite för fort. Det får bli någon annan sort som vidgar lite bättre. Vi får se vad som händer.

Inga kommentarer: