fredag 3 december 2010

Grått på flera vis

I dag är det en mycket grå dag. Mörka moln rusar över himlen, plötsligt blir det en lucka i molnen men strax kommer det ett nytt svartgrått moln och lägger sig över. Det är kallt och ogästvänligt så man vill inte vara ute. Frågan är då ? Är det bättre att sitta inne där det regnar av tårar, allt är lika svart och grått inne trots adventstakar och stjärnor. Spelar ingen roll hur mycket ljus jag tänder det är fortfarande lika svart. Mina tankar är svarta och de ger allt en dålig dager. Försöker nu skriva av mig den värsta sorgen så att det åtminstone blir ljusgrått överallt. Kan inte glömma min mans sista ord innan han togs in i ambulansen ett dygn innan han avled:
Det här vill inte jag. Nu har dessutom tangentbordet f[tt spatt alla a och o med prickar ;ver blir som ni ser hur konstiga som helst. Ja, det kanske 'r bra f;r d[ f[r jag andra problem att brottas med. Kodad skrift som man kan f;rs;ka l;sa. Nu dator och tangentbr'da sen 2 veckor tillbaka.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Du vet att jag tänker på dig! Inte för att det blir ljusare, men kanske det ändå värmer. /Största kramen