torsdag 23 december 2010

Bara trassel

Snön ställer till det och jag blir inte glad. Min son har åkt som en skottspole mellan Uddevalla och Trollhättan hela denna vecka. Skottat varje dag i stort sett. Jag orkar inte ta det som plogbilen häver in i min garageinfart. Det är en blandning av snö, is, salt och sand. Snart finns det ingen plats att lägga snön på heller. Så började TV krångla på söndag såg jag inte 1,2 och 24, på måndag såg jag 4 och8 på tisdag ingen kanal. Ringde Viasat men de skulle ha 1000:- för att komma hit. Frågade då kan det bero på snön, kanske. Magnus kom igen och tog bort ett hörn av snön p¨å taket och vilket trolleri då hade jag TV och alla kanaler som jag betalar för. Nu är det ju i stort sett bara nyheterna som är något att se. Så jag kan ju titta på det jag vill i alla fall. Som grädde på moset började den här apparaten bete sig konstigt också. Vet i vad just u önskar jag att det gamla året tar fort slut. För det nya kan bara bli bättre. Hoppas på mindre snö, varmare och mer vänligt klimat.

Inga kommentarer: