fredag 24 december 2010

Annorlunda julafton

Då har man haft en ny upplevelse. Har firat julafton hos min yngste son. Vi skulle äta kinamat i kväll för de brukar ha öppet även på julafton. Fick hemlagad potatis o purjolöksoppa till lunch. Den var jättegod. Sedan skulle det komma en kompis till sonen och de skulle hämta mat. De försökte på 15 ställen men allt var stängt. Det blev pasta och korv, det var vad som fanns i kylen. Men det är mat det också så det smakar bra. Julmaten spar vi i alla fall tills i morgon. Skall vara här tills i morgon. Åker då hem för att äta min älsklingsjulmat lutfisk på annandagen. Min son som är kock tycker inte det är mat. Hoppas nu att få slippa den svåra KOL eller samband med astmaanfall som jag hade i natt. Trodde jag inte skulle klara det men med mycket spray och pulver så lyckades det. Är därför ganska trött i dag, som tur är har Magnus tagit allt ansvar för både mat, disk och hunden. Jag har bara fått vila. En på flera sätt märklig jul, då jag vanligen står för allt . Det har jag gjort i minst 45 år så det känns konstigt. I dag skulle jag och Karl-Erik firat 53 årig bröllopsdag och på nyårsafton skulle det ha varit 58 år sedan vi träffades.Livet har tagit en annan vändning år 2010

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Måste ha varit en märklig jul för din del. Även för min del var den lite annorlunda. Det var många år sedan min äldsta dotter tog över julen, men i år var det dags för hennes äldsta dotter att ta över.

När det var dags att åka hem kunde jag knappt andas längre och lovade heligt och dyrt på vägen ut till yngsta dotter och bilen att aldrig mer kommer jag att förflytta mig någonstans! Är man dramaqueen så är man! Klart att jag kommer att förflytta mig många gånger. Och varenda gång det händer att jag inte kan andas så förbannar jag vår gemensamma sjukdom! Men nu när jag sitter stilla här framför datorn mår jag ju bra!

Och du, jag håller med din son att lutfisk inte är mat!!!!

Största kramen till dig min vän. Du vet att jag tänker på dig. Måste också vara sorgligt denna juldag och kommande nyårsafton.