fredag 17 december 2010

Hur skall det vara kallt eller varmt ,snö eller regn

Just nu tycker jag vädret är förvirrande, en dag -17 nästa dag +1, så vänder det igen och blir -13. Det har kommit några puderkorn med snö, så pass att det blivit lite vitare, regnet i går gjorde snön grå. Hur som helst så blir det allt svårare att bestämma sig, när kan jag gå ut, när kan jag åka och handla. Lyssnar man på väderrapporterna så säger de olika allihop, radion har en teori och de olika TVkanalerna är inte heller samstämmiga.Har i alla fall bestämt att vid första bästa tillfälle som det går att vistas ute så får det bli ett besök på affären, allt annat får vänta.
I dag har jag svarat i telefon flera gånger. Det är säljare som försöker få mig att säga ja till det jag inte vill ha. Brukar inte vara otrevlig men i dag sa jag att jag är en gammal ilsken kärring som inte kommer att säga ja. De accepterade det så nu vet jag vad jag ska säga nästa gång. Skall anmäla mig till nix registret också.
Får också flera samtal från personer som tror att jag är med i hjärt-lungfonden. När skall svenskarna lära sig att Hjärt-och Lungsjukas Riksförbund är en patientorganisation och att Hjärt-lungfonden är en insamlingsorganisation. Vi kompletterar varandra men har inget samröre . Om någon skänker pengar till hjärt-lungfonden får inte Riksförbundet ett öre och vise versa. Vi inom Hjärt-och Lungsjukas Riksförbund har c:a 160 föreningar som stöttar och hjälper de som drabbats av en hjärt eller lungsjukdom. De som ideellt arbetar inom föreningarna hjälper till med gymnastik, kostråd, rökavvänjning, stresshantering och information. Jag hoppas att vi som vet detta hjälps åt att förklara skillnaden mellan de båda organisationerna

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Jag är med i nix-registret och det är jättebra! Men är du kund hos någon, Tele 2, så ringer de och försöker pracka på dig något extra! Men jag säger nej direkt innan de ens talar om vad det är det tycker jag behöver!!

Jag är ju med även i Hjärt- och Lungfonden, har även gjort en del tillsammans med dem. Det kostar mig 25:-/mån och då får jag deras tidning. Men jag måste säga att jag också är trött på att vi förväxlas med Hjärt- och lungfonden. Lite tokigt att vi har så lika namn. När Inger Ros var hos oss på vår ordförandekonferens länet så påpekade vi just detta. Och vi var tydligen inte de enda!! Det bästa vore kanske att vi bytte namn så vi dessutom får bort "sjuka" i namnet, men det tar ju flera år! Och vad ska vi heta? Inger tog i alla fall frågan med sig. /Största kramen