fredag 1 oktober 2010

Skön vila

Har nu vilat upp mina ben, så det känns jättebra. Mina hälsenor har också blivit bättre, behöver inte kryckor och kan gå utan att halta. När jag vaknade i går morse var det skönt att slippa åka ut med bilen, den var full med is. Det hade varit så kallt att det var is kvar ända fram till lunch. I går var stora slappardagen bara vila och packa upp. Ja det är klart det behövdes att ladda tvättmaskinen ett par gånger. I dag var det ett måste att åka till affären, efter att ha varit borta över en vecka och inte handlat någon mat på tre veckor, kan jag meddela att det nästan skrek när kylskåpsdörren öppnades. Har nu handlat både fisk och kött till middagar under helgen, det kostade inte så mycket. Det som blev dyrt var maten till mina små gäster utanför fönstret, 525 kr. kostade det kalaset och det kanske räcker i en vecka. Undrar vem jag skall få som sponsrar mig. Det är kommunen och regionen som bildat naturreservatet och jag matar. Får nog försöka där.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Tack för senast! Skönt att benen är bättre.
Det var inte lite du lägger pengar du lägger ut skogens djur! Det borde väl ändå kommunen sköta när det är ett naturreservat.
Ha det nu en riktigt skön helg!
Kram /Gunilla