lördag 30 oktober 2010

Vintertid

Ja så har då dagen kommit som är den sista denna sommar, för det är väl sommar fortfarande eftersom klockorna ställs om i natt? Inte tycker jag det känns som sommar, men jag hoppas att det inte känns vinter i morgon heller. Bilen har varit infrusen flera gånger redan och det känns jobbigt att tänka på all is som skall skrapas i flera månader framåt. I dag har regnet hängt över trädtopparna mest hela tiden, några stänk kom det men som tur var så blev det inte så mycket. Skulle ha vintrat husbilen men det blev städning inomhus istället. Får ta husbilen i morgon, det är vatten m.m. som skall tömmas så den inte fryser sönder i vinter. Skall ställa in ättika också för att inte få möss på besök. Det har varit en effektivt medel för att hålla möss borta under två vintrar och hoppas det fungerar lika bra i år. Skall försöka arbeta lite till vid min dator och försöka hinna uppdatera lite oftare. Men det är väl konstigt att man som pensionär inte ens hinner skriva lite. Undrar om det är för man blivit slöare eller om man sover för länge. Ja tiden får väl utvisa om det tar ännu längre tid om ett år eller så. Nu är det dags för utgång med Inki, den sista för i dag.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Du vet väl hur det är med dagens pensionärer? Vi har aldrig tid över! Men både du och jag och många med oss är väldigt aktiva, så slöhet handlar det nog inte om. Jag vet inte hur det är med dig, men jag kan tycka att jag är väldigt trött ibland!!! /Kram