söndag 24 oktober 2010

Höst med mycket arbete

Nu är hösten här på allvar, trodde i förgår att redan vintern anlänt men så var det inte. I går och i dag har det ösregnat och allt det vita är borta. Ja, om jag vill kan jag se en liten rest av snöplogvalen utanför. Har åter varit i Stocholm, denna köstad, och det känns härligt att se mellanrum mellan bilarna här. Jag har varit på jobb i svenska HLR-rådet och så har vi börjat jobba med Hjärt-och Lungsjukas Riksförbunds stadgar, som kongressen gett oss i uppdrag att göra. Vi börjar med lokalföreningarnas då det är de som är basen för vårt riksförbund. Det första utkastet skall vara färdigt i juni 2011 så det måste ske snabbt men väl. En kombination som inte brukar hålla. Men vi i kommittén skall göra vårt yttersta för att det blir ett bra dokument för oss i förbundet. Vi i gruppen kommer från öst,väst, nord och syd så vi ska kunna veta hur det ser ut i hela landet. För mig känns det bra att ha "häcken" full som man säger. Jag hinner inte fundera över varken det ena eller det andra. Jag och Inki (min hund) myser när vi är hemma. Hon ligger vid mina fötter när jag jobbar så vi har närheten av varandra. Ett telefonsamtal eller ett besök då och då piggar upp ochman tar dagen som den kommer. Har varit en tripp till Halland och skall nu i höst också besöka Västmanland i hjärt och lungs tjänst. Skall också en vända till Dalarna på 70 års kalas så det blir nog jul utan julstök i år. Måste också hinna med en tur till mina barn, barnbarn och barnbarnsbarn i Danmark innan julen är här. Som jag ser det så har jag inga fritidsproblem, jag som är pensionär. Alla som är på väg dit, det behöver inte vara tråkigt att sluta sitt ordinarie arbete.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Nej, fritidsproblem verkar du inte ha! Men undrar om det inte är så med oss pensionärer idag, vi har som du säger häcken full! /Kram