torsdag 30 september 2010

Kurs

Under en veckas tid har jag nu vistats på olika platser inom Stockholmsområdet. Körde upp på torsdag eftermiddag och sov i Haninge. Fredag morgon blev anhalten Huddinge sjukhus där jag träffade några trevlig kamrater från HLR-rådet. En dags sammanträde och så letade jag mig fram, efter mycket möda och besvär, med Kikkis hjälp till Flemingsberg. Vi åkte sedan färja ut till Sånga Säby där vi möttes av ett 60-tal vänner från hjärt och lungsjukas föreningar i hela landet. Det var eftervårdsombud och studieorganisatörer som lärde sig det nya och förmedlade kunskaper mellan varandra. Söndag eftermiddag var det dags för förflyttning igen. Gjorde ett stopp hos en kusin efter vägen, det var trevligt att ses eftersom det var några år sedan. Britt och jag fortsatte sedan till Haninge, samma hotell som på torsdag, Vi känns igen nu när vi kommer. Måndag startade förbundsstyrelsen sitt möte och det fortsatte även på tisdag förmiddag. Intressant med det första mötet med nya styrelsen, det ser ut att bli en bra period. Tisdag eftermiddag utökades församlingen med länsordförande från hela landet, många välkända ansikten men också några nya. På Onsdag eftermiddag skildes alla åt för att åka hem efter en vecka med många nya intryck och kunskaper. Och inte att förglömma trevlig samvaro. Resan hem gick bra trots att solen var en bov då den lyste i ögonen minst i 25 mil.

Inga kommentarer: