lördag 27 november 2010

Vinter i november

Ja, då har vintern verkligen slagit till. Hela Västsverige alltså vi som bor sydväst om Vänern har fått en meter snö. Känns inte särskilt trevligt att tänka på när man har KOL och inte orkar så mycket. En snäll granne kom en kväll när jag varit insnöad några dagar och tog bort det mesta med sin traktor. Min yngste son som bor bara 3,5 mil härifrån kom och skottade nästa dag. Han höll på i 4 timmar. Det kan nämnas att han är mycket vältränad och ändå tog det så lång tid. Dagen efter behövde min dotter behövde skjuts så jag tog en chans att kunna hjälpa henne, mycket dumt av mig för naturligtvis körde jag fast i snön på tomten. Så då var det dags igen Dotter och måg fick komma den här gången och skotta mig loss och dessutom göra rent gårdsplanen. Nu lovar de mera snö så jag bävar för fortsättningen på denna vinter. Just nu är det -10 kallt och då kan jag ju ändå inte vara utomhus Kallare har de också sagt det skall bli. Undrar hur resten av vintern skall te sig. Hoppas det finns hjälp att få när det strular till sig. Kommunen bara svarar att det står 100 i kö för att få skottat. De lovar så stort att alla som vill skall få bo kvar hemma och få den hjälp de behöver. Som det ser ut nu är det många som ingen hjälp får. Jag klarar mig för jag har barn som bor i närheten och ställer upp då de kan. Men det är många som är helt ensamma, hur blir det med dem? Konstigt det är vinter varje år men de styrande har glömt det i budgeten varje gång. naturligtvis måste det gå åt mer folk när det är vinter och svårt att ta sig fram. Protestera om ni inte får den hjälp de behöver.

Inga kommentarer: