tisdag 9 november 2010

KOL och blåst

I dag är vädrets makter inte nådigaför någon tror jag. Men för hjärt och-lungsjuka är den definitivt mycket dålig. Det blåser kuling och snöar därför horisontalt. Jag var tyvärr tvingad att ge mig ut i busvädret, hade tid på röntgen för att kolla mina händer. De är onda som ögat och svullna som prinskorvar. Bilen är bra rustad för vädret med fina dubbdäck så det gick bra så länge jag satt i den. Först ut med Inki till familjen som skulle passa henne, fick ingen luft. Ändå åkte jag så nära ingången som det gick. Kom till lasarettet, har ju inget parkeringstillstånd, där är det långt till parkering. När jag efter en jobbig promenad äntligen var inomhus så var det bara att ställa sig och hålla i ett räcke för att få lite luft. Som tur var hade jag god tid på mig för jag fick först stå länge, sedan satte jag mig på en bänk tills andningen blev någorlunda normal. Sedan blev det samma visa när jag skulle till bilen igen. Fick vila en lång stund innan jag kunde köra hemåt. Hade tur för de var ute med Inki så jag slapp gå ur bilen då. Det här blev en riktig klagovisa, men det är besvärligt när man måste ut i sådant väder som i dag. Men nu har jag vilat och sitter och tittar ut på det vita och mår bra i stugvärmen.

Inga kommentarer: