torsdag 11 november 2010

Nya intryck

I dag har jag fått omvärdera mina tankar om en del personer. Tyvärr är jag den typen som tror alla om gott. Tänk så fel man kan ha. Det där med personkännedom är jag tydligen helkass på. Det känns tungt när man kommer underfund med hur fel man hade. Jag vill inte bli en sån som tror illa om folk så jag behärskar mig. Får ta nya tag och glömma det tråkiga, försöka hoppas på att jag bedömer rätt nästa gång. Vad som skrämmer mig är, tänk om den som jag bedömt som oseriös verkligen var den som var seriös. Måste nog ta längre tid på mig för att utröna vem som är vem. Får nu ta krafttag och glömma bort det tråkiga och satsa på det som är trevligt istället. Men egentligen var spåkulan lite oseriös i dag för jag fick ingen gäst som skottade sig in. Okey jag har i alla fall haft en bra dag, bara lite ont av KOLen och mina händer. Värktabletter hjälper för det ena men inte för det andra. Solen tittade fram några minuter, men i övrigt mulet och grått. Hoppades på lite regn så snöplogvallen skulle minska, men det blev kallt i stället. Men det går ingen nöd på mig, har medicin, mat och kaffe, ström och värme. Telefonen fungerar också fortfarande. Här är lugna gatan.

2 kommentarer:

Gunilla Dahl sa...

Ibland får man omvärdera människor. Men jag för min del har några gånger i livet fått omvärdera till det bättre. Och då får man inte vara sämre än att man kan ändra sig!

KOLen gör att jag får "ont i lungorna" när jag anstränger mig för mycket. Har upptäckt att om jag ska göra något, bör jag göra det mitt på dagen. Ju senare på dagen ju värre blir det.

Var nu rädd om dig! /Kram

Tore sa...

Livet är fullt av överaskningar, det finns fullt av svikna löften som man trott på, men även det som man inte trodde på har kommit med glädjande överaskande besked så ge inte upp.

Kram