fredag 23 juli 2010

Härligt med en mulen dag

I dag mår Git bra, känner riktigt hur arbetslusten börjar komma tillbaka, och jag lovar att det behövs. Har suttit vid fläkten i många dagar nu och tittat på allt som behöver tas om hand. Skulle få hjälp av ett barnbarn i dag men han sover tydligen gott i det svala vädret. Hör inte sin telefon än åtminstone. Men dagen är i sin linda och han vaknar nog så snåningom.
Köpte ett fikonträd i våras nu är det många fikonpå det, men vi får väl se om de hinner mogna under sommaren. Det skall bli spännande att smaka dem så småningom. Tomaternaär nu härligt gröna och det är samma sak där jag väntar på att få gå till uterummetoch hämta ågra och stoppa i munnen.
Skall också försöka gå till min makes minneslund, har fortfarande det svårt med saknaden efter honom. Vi levde tillsammans i 57 år så den tomhet som finns går inte att beskriva. Tänk er att jag flyttade i hop med honom när jag var 15 år och vi hade ett härligt liv tillsammans. Visst jag är tacksam för de årvi fick, men sakanden finns där hela tiden.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Härligt att energin börjar komma tillbaka. Roligt med ett fikonträd som dessutom ger frukt så snabbt efter att du har köpt det. Jag hade ett par vindruvsrankor, men det tog ett par år innan jag fick druvor som gick att äta. Små men goda.

Ja, det måste kännas sorgesamt efter så många år tillsammans. Och sorgen släpper nog aldrig, den blir inte lika påfallade med åren, men den finns där.

Stor kram /Gunilla