måndag 19 juli 2010

Fortsatt hjälp till självhjälp.
I dag kommer jag att koncentrera mig på kosten, motionen får bli i morgon. Jag är bjuden på lunch hos goda vänner. De är mitt allt nu sedan jag blev ensam, utan dem kan jag inte sköta mina uppdrag. De är mina hundpassare, när jag skall åka någonstans så lämnar jag Inki hos dem. De trivs med det och Inki trivs hos dem. Annars är det väl lite besvärligt tycker de flesta jag skall besöka. Alla säger vad skall vi bjuda dej på? För egen del tycker jag inte det är besvärligt. Jag har haft dessa problem i 20 år snart och lärt mig vad jag kan äta och inte. Jag är nämligen laktos och gluten intolerant har dessutom diabetes, man det finns alltid något jag kan äta. Gör inte så stor affär av det så fungerar det bra. Jag är nöjd med att få inbjudan och en trevlig gemenskap en stund.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Hej där! Hör du, så besvärligt kan det väl inte vara att bjuda dig på middag. Det är väl bara att fråga vad du kan äta. Och inte visste jag vad du hade förutom KOL.
Kram