tisdag 15 mars 2011

Vår????????????? NU IGEN

Jag trodde det var vår, men så kom kallgraderna igen, blev inga 7 dygn utan kallgrader och det är - grader i natt också. Kanske kan vi börja räkna i morgon igen. Men månen är på väg mot full så det är nog små chanser. Solen strålade från en klarblå himmel i dag så det var promenadväder kom jag fram till, men usch vad kallt det ar. Såg vindstilla ut men det drog verkligen kalla kårar runt om mig när jag kom en bit neråt vägen. Hade hopats på tussilago men tji fick jag. Kom frysande hem från en mycket kort utflykt. Mina flyttfåglar har anlänt i alla fall, fullt med Bofinkar finns vid fågelbordet och vid vägkanten. Koltrastarnas mängd har också ökat. Mina små vackra stjärtmesar håller på att fylla på sina förråd så de får en bra häckning när det blir dags. Plockade in min första bukett med snödroppar i går, så nu finns det blommor från den egna tomten på bordet. Snön ligger fortfarande över mina gräsmattor, men man ser att det minskar för varje dag. I morgon kommer min son från Danmark hit skall hjälpa till och röja lite av våra ekorrsaker. Har beslutet att nu får det vara slut med att spara bra ha saker. Det blir nog svårt att skiljas från en del men nu skall det bort. Måste ha stöd för att det verkligen skall bli av. Mina båda söner skall köra bort det hela, så jag inte frestas tänka att det där skall nog jag ha kvar tanken. Håll tummarna för att jag klarar av att sluta vara ekorre.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Även om vinden viner och det är kallt så är det ändå härligt med de vårtecken som nu börjar dyka upp. /Största kramen